poniedziałek, 29 sierpnia 2016

5 filmów, które motywują do działania

Miał być temat o 5 miłosnych komediach do przeżycia, ale jako że wakacje dobiegają końca i czas znowu wrócić do rzeczywistości, postanowiłam napisać o filmach, które dają kopa do działania i zmian. Kolejność przypadkowa, bo są to zbyt różne filmy i nie mogłam się zdecydować:)

1. Amelia
Francuski film z piękną Audrey Tautou w roli głównej. Film opowiada o dziewczynie, która odizolowana w dzieciństwie od rówieśników i wychowana przez rodziców, którzy nie okazywali jej zbyt wiele uczucia, żyje w strefie marzeń. Wszystko się zmienia, gdy w swoim mieszkaniu znajduje pudełko ze skarbami z dzieciństwa pewnego chłopca. Amelia postanawia odszukać właściciela, a dzięki jego wzruszeniu zmienia swoje życie i postanawia uszczęśliwiać innych. Film zabawny, nieco zakręcony, z nienachalnym wątkiem miłosnym.

2. Zanim się pojawiłeś
Wywołał dużo zamieszania na rynku filmowym. Oparty na książce Jojo Moyes (nie czytałam), opowiadający o dziewczynie z miasteczka, która dostaje pracę jako opiekunka sparaliżowanego mężczyzny. Film jest nieco przerysowany i wyidealizowany, ale pokazuje jakie przewrotne jest życie. Ostrzegam, bez chusteczek się nie obejdzie!

3. Witaj w klubie
Kolejny film opowiadający o woli życia. Akcja toczy się w Dallas w 1985r., kiedy pijak, kobieciarz i narkoman dowiaduje się, że jest nosicielem wirusa HIV. Jedzie do Meksyku, z którego zamierza sprowadzać zakazane w USA leki. Zdobywa sojusznika w osobie transwestyty Rayona i razem postanawiają założyć klub, w którym inni szukają ratunku. Film kontrowersyjny, o nieuleczalnej chorobie, przemyśle farmaceutycznym i ciężkiej nauce akceptacji (środowisko homoseksualistów). Nagrodzony dwoma Oskarami dla Matthew McConaughey i Jareda Leto.

4. Sekretne życie Waltera Mitty
Walter Mitty, pracuje w wydawnictwie nad wywoływaniem zdjęć. Niczym nie różni się od innych. Żyje w sferze marzeń, gdzie wyobraża siebie jako bohatera. Gdy zdjęcie na ostatnią okładkę pisma znika, postanawia odnaleźć fotografia i zaczyna na prawdę żyć. Film o marzeniach, przygodach i odnalezieniu samego siebie. Wielki plus za świetną muzykę.

5. Wielka szóstka
Nie mogło zabraknąć bajki Disneya. Mam wrażenie, że ta została przyćmiona przez wielki sukces Frozen (czy tylko mnie ta bajka tak bardzo nie urzekła?), a niesłusznie. Opowiada o przyjaźni między młodym geniuszem Hiro a robotem, stworzonym przez jego brata. Wypadek podczas pokazów robotyki staje się początkiem serii wydarzeń zagrażających bezpieczeństwu całego miasta San Fransokyo. Piękna bajka o tym, że nie wolno się poddawać i warto wybaczać.

Dajcie znać, jakie są wasze ulubione filmy. Opisy podpatrzone na Filmweb.pl, bo sama się trochę boje pisać opisy, by nie zdradzać fabuły:)

3 komentarze:

  1. koniecznie muszę obejrzeć "zanim się pojawiłeś"

    OdpowiedzUsuń
  2. "Sekretne życie.." wiecznie sobie obiecuję, ale nam nie po drodze jakoś. Dla mnie filmem motywującym jest "Marsjanin", jakoś tak się po nim mi chce :) [bo np Amelię uwielbiam, ale jest dla mnie takim filmem co to się ogląda dla cieplejszego serduszka w ogólnej niemocy]

    OdpowiedzUsuń
  3. Zanim się pojawiłeś i czytałam i oglądałam - bardzo mi się podobała i zarówno film jak i książka trafiły na listę moich ulubionych :) Reszcie propozycji muszę się przyjrzeć bliżej :)

    + Zostaję na dłużej :)

    OdpowiedzUsuń